dimecres, 30 de gener del 2008

Terol existeix!!! (primera part)


Terol existeix, d'això en puc donar fe. Altre cosa és que el meu testimoni fos vàlid en un judici, ja que la primera volta que vaig ser-hi era una marrec d'uns set anys i la segona, ara fa dos estius, el meu grau d'alcoholèmia va fregar el "Boris Yeltsin" durant tots els dies que vaig ser-hi...


De petit recordo haver passat uns dies amb la família a una zona de balnearis; tinc memòria d' un paisatge rocós i unes nits fredes, així com àligues i voltors fent cercles al cel. També recordo una mena de poble de liliput on la gent era molt baixeta, el "monte" servia d'abocador, hi havia guilles mortes a la plaça de la vila i una màquina d'Street Fighter al Bar situat a la mateixa. Encara puc recordar l'escalfor d'una xocolata calenta que vaig prendre en aquell Bar i els mítics sons de batalla d'aquella màquina recreativa que qui sap com va arribar a la fi del món...


La segona presa de contacte amb Terol va començar també amb els sons d'una màquina, aquest cop una escurabutxaques, prop de la Estació del Nord a Barcelona, al mateix Bar on el dia abans havia acabat la tradicional peregrinació etílica estival que fem els amics de l'institut a Tossa de Mar. Acabava de comprar de forma improvisada dos bitllets de Bus per anar jo i un altre arreplegat a veure un amic que viu a un poblet pròxim a Terol i em van tocar uns 20 euros, a repartir amb un poeta renegat que és va oferir a acompanyar-me i durant una estona va rumiar-se d'unir-se a l'expedició cap al Baix Aragó per al cap de poc desertar. Dos dies després partíem de bon matí cap a Terol i estàvem en un Bar veí assaborint un carajillo (altrament dit cigaló) i un croissant ressec després d'haver tingut la "gran idea" de passar-nos la nit en blanc donant-li al beure, al fumar, a la play (pitjor vici que els anterior) i preparant una pancarta sorpresa que treuriem dies després a les festes d'un llogarret dit el Villarejo on la nostra gesta perdurarà pels temps dels temps...

(continuarà)


Fotografies: 1. Vistes de la Sierra d'Albarracín. 2. Servidor pujant a la font de la Plaça Gran de la vila de Terriente

1 comentari:

fgd gfg f ha dit...

Bones,

m'acabo de fer un blog on hi penjaré textos i imatges així com els futurs concerts que vagi fent,
si vols passat'hi,

una abraçada!



Pere Vilanova


ngatif.blogspot.com